10 timmar!

Efter tio timmars sömn känner jag mig äntligen utvilad och på riktigt bra humör! Ikväll ska vi fira Halloween här hemma, kommer lite folk och så ska vi spela Until Dawn och dricka lite öl. Känns så dumt att dricka alkohol nu när jag tränar så mycket, men jag orkar inte ge mig själv för många förbud, för då känns det som att livet blir mer förbud än kul. 

Bilder från igår:


Kappa från Esprit, jeans från Cubus, skor från Ten Points!


Nya träningstajts från Adidas, som hade världens sämsta resår i midjan. Kunde seriöst inte gå mer än 10 m innan jag var tvungen att dra upp dem igen. Besviken. 



Heter amii-93 på snapchat och trist_javisst på instagram - lägg till!


Spirulina!

Jag har börjat äta Spirulina som är en alg och som går under beteckningen supermat. Det är alltså mat som är extra näringsrik, näringstät och innehåller mycket vitaminer, mineraler och antioxidanter. Spirulina innehåller mycket järn (som jag behöver pga tidigare sjukdomshistorik), har antiinflammatoriska egenskaper, är bra för tarmfloran samt innehåller mycket vitaminer, mineraler och antioxidanter. Dessutom är den extremt proteinrik, vilket är toppen då man tränar så mycket som jag gör!
 
 
Denna använder jag i nuläget, i pulverform.
 
Jag har i Spirulinan i min morgonsmoothie, som jag gör med jordgubbar, passionsfruktpuré, banan och vaniljyoghurt. I den blandningen smakar inte Spirulinan någonting. Men jag har tidigare ätit Spirulina i kapselform, funkar också strålande!
 
Jag rekommenderar Spirulina till dig som vill bli piggare och friskare, det är super att använda i förkylningstider, och som sagt toppen att äta det när man tränar. HÄR kan ni läsa mer :)


Typisk frukostbild, dock ingen Spirulina i den smoothien (samma recept som ovan), började använda det dagen efter bilden togs. 

Uppdatering av läget!

Hej på er! Hoppas att ni mår bra. Med mig är det sådär, jag är risig då jag tatuerade mig igår och det är ju rätt tufft för kroppen. Är helt svullen över armen nu, men snart är jag klar!
 
Träningen på MyTraining går sjukt bra! Både jag och Daniel har verkligen kommit in i det, och förra veckan var vi där fem gånger. Lite ledsen över att jag måste vila såhär efter tatueringen, men bättre att ta det säkra före det osäkra. Helt sjukt att min rygg är bättre nu än vad den har varit på ett halvår. Alla pengar jag har lagt ned på naprapatbesök känns rätt bortkastade, det visade sig att jag enklast kunde lösa min smärta med hjälp av träning. Jobbar med Milon, kondition och mitt rehabschema för ryggen.
 
Bloggen kommer få ett nytt utseende, därför har jag denna design provisoriskt. Det ska bli roligt att komma igång med det andra bloggandet. Just nu ligger allt lite på halvfart bara för att jag känner mig omotiverad då bloggen har fel utseende, haha.
 
Vi hörs snart igen! Ta hand om er :)