Bra tänk i träningen!

Jag har kommit in i ett sjukt bra tänk gällande träningen nu! Jag resonerar helt enkelt på precis samma sätt som jag har resonerat kring mina hästars träning. Jag tränar olika muskelgrupper varje pass, vill inte vara där och nöta för mycket. Så har jag dessutom det jag skulle vilja kalla för "joggingdagar" då jag bara tränar cardio och smidighet.
 
Wanda gick ju till exempel jogging - hårdare träning - mellanpass - jogging - uteritt (typ, inte mer än tre dagars träning). Så jag tänker helt enkelt att det ska gå lite i vågor, samt lägger in lite fler återhämtningspass. Dessutom väljer jag att vara lite tuffare på mig själv i veckorna, men på helgerna är det faktiskt okej om jag ligger kvar i sängen och drar mig lite, hoppar frukosten och äter brunch istället, osv. Ens liv kan inte bara vara uppbyggt bland en massor regler och "lagar". Tror stenhårt på det sjuksköterskan sa om att det bästa är att gå all in på "lagom".
 
Mindre tuffa krav på mig själv har lett till att smärtorna i bröstet har slutat, och jag känner mig mycket mer tillfreds nu!
 
 

Det här är jag


Jag tog den här bilden på gymmet igår, mest för att ha en bild att uppdatera er om min form med! Har lite mer avklädda bilder, men de är endast för mig själv ;) 

Hursomhelst! Såhär ser jag ut idag, och jag tycker faktiskt att det börjar synas lite skillnad. Mycket skillnad i ansiktet! Min kondition är väldigt mycket bättre, jag känner mig smidigare, musklerna syns mer och jag är starkare både fysiskt och psykiskt. Jag kämpar vidare!

Starkare efter vilan!

Nu har jag äntligen kommit igång med styrketräningen igen. Och min kropp har svarat sjukt bra på detta och känns starkare än någonsin! :D Askul, verkligen! Idag tränade vi ben och rumpa, min favorit. Och det blev flera personbästa. Mest stolt och nöjd är jag över 123 kilo i benpress. Vi ryttare är starka!
 
 
Från i somras.